Nyhedsmail august 2024

Nyhedsmail august 2024

Kære medlemmer.
Så nåede vi august måned, og det er igen tid til en nyhedsmail.
Og der er så sandelig rigeligt at skrive om…
Der blev afholdt bestyrelsesmøde d. 22 juli, referat finder du på hjemmesiden.

På bro 1-3 er de nye el standere sat i drift med betaling via Tallyweb.
Det vil sige, at alle bådejere på disse broer nu skal betale 5.00 Kr. pr Kwh. ud over den årlige afgift til havnen, som allerede er betalt ved sæsonstart og som hidtil har været inklusive strøm.
Det har medfødt en del klager fra vore medlemmer på de berørte broer, og det kan undre, at man ikke ventede til alle broer var klar med nye el standere før man implementerede det nye betalingssystem.
Jeg har gennemlæst referater fra de sidste generalforsamlinger i havnen, og kan ikke finde oplysninger om andet, end hvornår de nye standere ville være opstillet. Så en gradvis implementering af systemet er IKKE vedtaget på generalforsamlingen.
FMBK har derfor sendt en klage til havnens bestyrelse, hvor vi udbeder os en forklaring på denne forskelsbehandling. Du kan se klagen her.

PS:
Den høje Kwh. Pris, skyldes at havnen, da elpriserne var skyhøje, indgik en kontrakt med el-leverandøren om en fast pris, kontrakten udløber, så vidt vides, til udgangen af 2025. Siden hen er el priserne jo blevet mere moderate, men vi hænger altså på de 5 Kr/Kwh.

Vores loftrum roder meget og mange har sikkert private ting stående deroppe.
Vi skal have ryddet op så rummet kan blive brugbart for vore medlemmer til diverse små opgaver, så som reparation af sejl og kalecher, lakering af små emner, osv.
Har du noget stående på loftet, bedes du fjerne det inden d. 1. september, da det ellers bliver kasseret.

Vores næstformand, Johnny Jeno, har sponseret nye led armaturer incl. opsætning og samtidig lovliggørelse af el installationerne.
Tak Johnny.

Og når vi nu er på loftet…
Der står et lille køleskab, er der nogen som vil kendes ved dette? Hvorfor skal det være der? Det er gammelt og bruger forfærdelig meget el. Vi har jo rigeligt drikkevarer i det store skab.

Der arbejdes på et nyt adgangssystem til klubhuset.
Ingen aner hvor mange nøgler der er i omløb og hvem der har dem, så vi har indhentet tilbud på et nyt system med nøglebrikker.
Dette vil gøre det meget lettere at administrere på sigt. Dels vil det være muligt at se hvem der har været i klubben, evt. ved skader på inventar eller manglende oprydning, og dels vil det være muligt at forhindre adgang, hvis et medlem bliver ekskluderet eller selv melder sig ud af klubben.
Du vil selvfølgelig blive orienteret i god tid, når vi finder en holdbar løsning.

Vores søde ”støv-af-desse”, Alma, holde en velfortjent ferie, så indtil udgangen af september må vi, i fællesskab, sørge for at vores klubhus er præsentabelt.
Flere i bestyrelsen skal jo også afholde ferie, så vi skiftes til at kigge forbi klubben.

Hoveridag (et ord jeg ikke anede eksisterede, men det er en arbejdsdag), bliver i år d. 21. september.
Bestyrelsen har gennemgået klubhuset, og der er en del ting, vi skal have ordnet:

Maling af vinduer, utæt tag på terrassen mod kanalen, tagrender renses osv.

Vi har brug for alle de hænder vi kan få, så jeg vil opfordre til at man melder sig til på  på vores hjemmeside eller mail til  Poul Erik (poehansen@gmail.com)
Vi afslutter selvfølgelig dagen med god mad og lidt festivitas.

Mette vil gerne opdatere vores medlemskartotek, så vi skal opfordre ALLE medlemmer til at sende hende en mail med oplysninger om navn, bådplads og bådnavn.

Endelig vil jeg ønske alle en fortsat god sommer på den blå hylde.

Pas på jer selv der ude.

Bent Arper Jensen

Formand

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.